דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לחופה - איך להתמודד עם התנגדויות 

מאת    [ 11/06/2013 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 9365 פעמים ]

טיפ לשדכנים

בבואנו להציע הצעת שידוך עלינו לראות את הפסיפס האנושי המרתק הכולל אנשים שונים מאתנו בהשקפות העולם, בטמפרמנט, במבט על החיים ודפוסי החשיבה והאמונה.  ברוב המקרים אנו פונים לאנשים שאנו לא ממש מכירים לעומק, ובכל זאת עלינו לגעת בסוגיית ההיכרויות בחרדת קודש, ליצור אווירה נעימה, תומכת, ומעודדת כתשתית ליצירת אינטראקציה חיובית.

 

כשיוזמים פנייה טלפונית עם מועמד, בראש ובראשונה, חשוב לוודא שהעיתוי שלנו מתאים גם לצד השני, וכי המיקום שבו הוא מצוי באותו רגע מתאים לאופי השיחה. אם שומעים ברקע רעשים או שמזהים חוסר נוחות שאלו מייד אם אפשר לדחות את השיחה למועד נוח יותר, חשוב שהשיח יתקיים במצב האופטימאלי ביותר.

עלינו ליצור משהו משותף בבואנו להציע היכרות, זו סינרגיה בעלת השפעה חיובית:

ידע - חשוב ללמוד עד כמה שניתן על המועמד שאתם מתכוונים לפנות אליו עם הצעה. חשוב שהמשתדך הפוטנציאלי ייווכח שהשדכן  שפנה אליו למעשה "מכיר" אותו, מודע להעדפותיו, יוצר תיאום צפיות ויודע לשלב ביניהם.

שיטות - כאשר יוצרים קשר עם המועמד, חשוב לשדר מיומנות, מקצועיות ואנושיות. חשוב שיהיו באמתחתנו עצות מכוונות המביעות רצון לסייע, ולהמליץ על אסטרטגיות שישמשו את המועמדים הן בפתיחות לשמוע גם הצעות שלאו דווקא תואמת את "רשימת ההעדפות" שלהם. כאשר מצליחים לקלף את שכבות ה"לא" ניתן ליצור מוכנות לשמוע משהו מעט אחר .

אמונה - הרבה פעמים קורה שמועמד  שפניתם אליו משדר לכם מייד שנפלתם עליו ביום לא כל כך מוצלח. גלו סבלנות וסובלנות. יש לזכור תמיד שה"שדכן"  מגיע מנקודת חוזק, ויש בידיו יכולת לעזור, ומאד חשוב לא להפוך את נקודת החוזק הזו לחולשה רגעית רק כי נתקלים במועמד לא הכי סימפטי. יש לפתוח וגם לפתח אמונה שתעזור לנו בעת קונפליקט וככל שאמונתנו חיובית ועמוקה יותר כך היא מועברת אל מי שאנו רוצים בטובתו.

משוב חיובי בכוחו לשנות התנהגות ואילו משוב שלילי רק עוצר את ההתנהגות. סבלנות וסובלנות נדרשים כיוון שמדובר בתהליך הדורש תיקון רציף כלומר אם רוצים להוביל לשינוי חיובי, יש לזכור ששינוי לא נעשה מייד אלא דרוש לו זמן, זהו תהליך שלאט לאט נטמע.

גם אם הצד שמנגד משדר אי אמון או אי אילו טרוניות כלפי שיטת השידוכים וכו'. חשוב לא להיות ציניים, להשיב בנועם ולהשתמש בקולכם לטובה: קול נעים, שמח, שמשדר התלהבות ורוח טובה. הרמב"ם מייעץ לדבר ברוך ובנעימות- "המוכיח את חברו... ידבר לו בנחת ובלשון רכה"(הלכות דעות ו,ז).

מסרים חיוביים הם מדבקים, התת מודע שומע וקולט, והמחסומים מתפוגגים ונמוגים. כאשר לכתחילה מיטיבים להיות חיוביים ה"בדיעבד" נעשה חיובי. כלומר כשהשיחה נפתחת ברוח חיובית, יש סבירות גבוהה, שהשיחה תזרום ותתפתח באופן חיובי. אולם, גם אם נתקלים במצב של חוסר פנות מהצד השני חשוב לזכור: יש להתחיל את השיחה בחיוב ולסיים אותה בחיוב.  גם כשהסיטואציה מורכבת ובמהלך השיחה הצד השני לא מצליח להשתלב, תמיד סיימו את השיחה ברוח חיובית וטובה.

דחייה - אם המשתדך החליט בסופו של דבר לדחות את ההצעה ראשית יש לכבד את ההחלטה ברוח חיובית. שנית, אפשרו למשתדך לחזור להצעה אם בעתיד תשתנה דעתו. גם ג'יין אוסטין אמרה: "אני לא מתייחסת ברצינות למה שאדם צעיר אומר על נושא הנישואין. אם הם מביעים הסתייגות, אני מבינה שהם פשוט עדיין לא פגשו את האדם הנכון".

עלינו להביא עמנו את השמחה, את החזון, את המעורבות, והסערה, ליצירה ולפריצת דרך, הכל מתוך הבנה, תבונה ונועם. כי "העונג והשמחה הם דברים מוכרחים...לכל עסק רוחני" (הרב קוק, עקבי הצאן)

חייה כהן אמנית, אשת עסקים, ואשת חינוך. מחברת הספר 'הדרך לחופה' 


http://goo.gl/Xio2i




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב